HOŞGELDİNİZ






Salı, Haziran 05, 2007

 

PRATİK PİZZA
oğlum epeydir pizza yapmadığımı özlediğini söyledi.Eşimde bu duyguya katılınca berabercek mutfağa girdik.2 paket bazlama vardı evde.(Yani dört adet bazlama yapıyor)Piza hamurunu yapacak vakit yok.Herkez korkunç acıkmış.Hemen çayı koydum ve içini hazırlamaya başladık.
Kişi başı birer bazlama düşüyordu .Bazlamaları 2 ye böldüm.Ayrıca ortadan ikiye ayırdım.Bir bazlamadan 4 adet piza çıkacak gibi düşünün.(Yani 16 adet yarım bazlama dilimi çıktı)Bu 3 kişiye fazla gelebilir ama o sırada misafirlerimizde gelince bize anca yetti.Büyük bir kaseye 10-12 adet sosisi ve yarım kangal suçuğu küçük küçük doğradım (kaşığa gelecek gibi).Salamıda aynı şekilde doğradım.Kaşar peynirini küçük küçük küpler halinde kestim.4-5 adet yumurtayı bir kasede çırpıp sosislerin üzerine döktüm.İnce ince 1 demet dere otunu kesip ekledim.Zeytinyağ döküp iyice karıştırdım.Bazlamaları fırın tepsisine ve ızgarasına dizdim.Bazlamaların üzerine kaşıkla karışımdan alıp bolca yerleştirdim.180 dereceye ayarladığım fırına koydum.30 dakıkada piştiler.Onlar pişince ayrıca peynirli hazırladım.Beyaz peynir,yumurta,zeytinyağ,dere otu çintilmiş,hepsini karıştırıp pazlamaların üzerine yine bolca döküp fırınladım.çıkmasına yakın bahçemdeki naneden aldığım yaprakları yıkayıp ufak ufak peynirlerin üzerine serptim tekrar 5 dk.daha fırında tutup tepsiyi çıkarttım.İnanın çayın yanında pizadan farkı olmayan bu tarifi doyasıya beğenerek yedik.Denemenizi isterim.Bazen pratik şeylere kaçıyorum zamansızlıktan ama iyide oluyor.Farklı şeyler ortaya çıkıyor.
Posted by Picasa

Hiç yorum yok: