HOŞGELDİNİZ






Salı, Kasım 27, 2012

Nefis bir havuçlu kek...
Havuçlu kek yumuşacık ve nemli oluyor .Ben bu halini çok seviyorum.Bayatlamıyor ve uzun bir zaman kek kabımda kalabilen bir kek oluyor..
Bu sefer yaptığım kek çok çabuk tükendi.İş yerinde arkadaşlarım bayıldı tadına.Hatta starbuck kekle yarışabilir dendi)) Tabi çok memnun oldum.Yapılan yiyeceklerin beğenilerek tüketilmesi yapan kişiyi çok memnun eden bir durum benim için..
tarifi gerçekten çok basit ve kolay.Kek yapan arkadaşların mutlak havuçlu keki denediklerini biliyorum.Burada olması kendi arkadaşlarımın ulaşması açısından önemli..Yapacaklara kolay gelsin..
tarifi şöyle ;
1,1/4 su bardağı toz şeker.
3 yumurta
1,1/2 su bardağı un.
bir çimdik tuz.(1 çay kaşığı konulabilir)
 1 su bardağı sıvı yağ
2 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı karbonat
1 paket(15mg) kabartma tozu.
3 su bardağı rende havuç.(sıkılarak kullanılacak)
1 su bardağı ceviz içi (elle kırılacak)
Bu kek hamuru oldukça yoğun oluyor kaşıkla kelebçeli kalıba yayıyorum.
kelepçeli kalıba yağlı kağıt koymayı unutmayın.
Önce yumurtaları çırpıyoruz toz şekerle beraber.yağ koyup kuruları eliyoruz üzerine en son havuç ve ceviz konuyor.175 derecede 40 dakıkada pişiriliyor.Kelepçeli kalıptan kağdıyla cıkartıp altından kağıdı çekip alıyoruz ve tele oturtuyor ve soğutuyoruz..Nefis tarçın kokusu tüm mutfağa yayılıyor..

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Vallahi bu, bugünkü üçüncü kek gördüğüm.Daha önce de dedim, Allah sınıyor mu, yoksa hadi artık nefsine eziyet etme mi diyor, bir anlayabilsem:)
Mü-kem-mel görünüyor.Eminim tadı da öyledir.
Ellerine sağlık, afiyet olsun.

sibellebutikpasta dedi ki...

Havuçlu cevizli keke bayılırım, senin tarifini de mutlaka deneyeceğim, ellerine sağlık...
Sevgiler

Betül İnce dedi ki...

neriman'cığım,

Haklısın çok zaman oldu buraya uğramayalı. En kısa zamanda arayı kapatacağım. Çok teşekkür ederim.

Sevgilerimle.