HOŞGELDİNİZ






Çarşamba, Şubat 27, 2013


Kurabiye.....



Çeşitli kalıplarla keserek şekil verdim.Hamurla oynamak gerçekten terapi.Hele şekil vermek inanılmaz şekilde insanı mutlu ediyor.Sanırım artık kurabiye yapımını hızlandıracağım.Hele birde üstlerini şeker hamuru ile kaplarsam daha da güzel olacaklar.

gelelim tarife:
1 yumurta,
150 gr pudra şekeri
475 gr un
250 gr tereyağ
1 çay bardağı mısır nişastası
yarım çay kaşığı kabartma tozu
-(tarçın  ve karanfil tozu istege baglı)
-Tarcın ve karanfil koymadan  yapacaksanız kurabiyenızın içine  sadece vanılya koymak güzel bir tercih..

Yapımı:
Tereyağ mutlaka oda sıcaklığında olmalı  tereyağına şekeri katıp iyice çırpıyoruz sonra yumurta kırıp yine mikserde çırpıyoruz ve unlu malzemeleri sıra ile katalım ve yoğuralım. ele yapışmayan toparlanan bır hamur kıvamında olacak. Hamuru çok fazla yogurmayın hemen strece sarıp buzdolabına kaldıralım. Hamur dınlenınce daha rahat şekil veriliyor.30 dk. dinlenen hamur  streçten cıkartılıp merdane ile orta kalınlıkta açılır.(kurabiye kalınlığında)ve şekillı kalıplarla keselim tepsiye yağlı kağıt serelim kurabiyeleri aralıklı olarak tepsiye dizelim.sıcak fırına tepsiyi atalım .160 derecede 15 dakıka yeterlı olacaktır çok kızartmıyoruz rengi dönünce fırından çıkartalım..2-3- dakıka sonra üzerine pudra şekeri serpelim.

-Ben bu kurabiyeyi hazırlarken bır kısmının içine vanılya koydum.
- Hamurun diger yarısına ( vanılya koymadan) sadece tarcın koydum.karanfil koymadan sadece tarcın koymakta yeterli..

2 yorum:

ozguluntarifleri dedi ki...

Nefis olmus kurabiyeler Neriman hanim Seker hamurlu kurabiye calismalarina baslamayi dusunuyorum:)sizede kolay gelsin.Ayrica ziyaretiniz ve guzel yorumunuz icin tesekkur ederim.
sevgiler.

daimamutfak dedi ki...

Özgül hanım hoşgeldin.Bende düşünüyorum şeker hamuru ile kurabiye yapmayı.İkimöizede kolay gelsin o zaman..sevgiler.