HOŞGELDİNİZ






Çarşamba, Mart 13, 2013


Lokumlu kurabiye...

  1. Ne vakittir lokumlu kurabiye yapmak istiyordum İnternette dolaşırken birkaç çeşit lokumlu kurabiye tarifine rastladım.çogu aynı idi ama biri vardıki tamamen değişikti.bende bu değişik olanı tercih ettim .Malzemeyi aldım bir telaş eve gittim işimi bitirip kurabiye için mutfakta buldum kendimi.Renk renk lokumlar aldım.Bir heyecanla başladım yapmaya.kurabiyeyı fırınladım.O da ne kurabiyeler yayıldı görünüm tıpkı yaz vakti taktığımız hasır şapka görünümünü aldı .fırından çıkarttım öylesine sert olmuştu ki anlatamam oğlumun arkadaşının dediği gibi 'diş kıran' olmuştu.Fakat oğlum çok beğendi sakın çöpe atma ben çok beğendim dedi.Kıtır kıtır halini çpk beğenmişti.Gerçi çok lezzetliydi ama somuç hüsrandı.O sıkıntı ile tarifi aldığım arkadaşın sitesine girip kendisine bu durumu sordum .Sonrasında cevap varmı diye baktım püf noktasını yazarmı acaba dedim ama ....Aklıma yorumlar bölümü geldi.okuduklarım yorumlarda beni doğrular nitelikteydi.Aksam oldu eve gittiğimde lokumlu kurabiye takıntısı devam ediyordu.Tekrar kendimi mutfakta buldum.Zira o akşam kurabiye hamurunun yarısını kullanmıştım diger yarısını buzdolabına kaldırmıştım.Hamuru dolabtan çıkarttım tekrar yapmaya koyuldum. 

Bu sefer daha dıkkatli davranacaktım.Hamur dinlenmişti içine biraz daha un kattım, ve tepsiyi 160 derecede fırınladım.Bir sandalye alıp fırının karsısına geçtim ve izlemeye başladım.Baktımki 10 dk.geçti hala kurabiyeler düzgündü.Sanırım 160 derece çok önemliydi birde ilk akşam yaptıklarımın tadı çok fazla idi.Ben biraz daha un katıp tadını hafifleştirmiştim.Bu kurabiye 20 dk. kaldı ve hala beyazdı.Sadece 6 adet yapmıştım.Deneme kurabiyesiydi.Sonuç mükemmeldi. sonra aynı hamurun içine fındık ezmesi koydum yuvarladım fırınladım.160 derecede pişirdim sert bir kurabiye oldu ama tadı güzeldi.Sert bir kurabiye bunu söylemem lazım.sanırım içine kona 3 adet toz vanilyalı pudıng kurabiyeyi bu hale getiren unsur.Petunyalar bloguna treşekkürler.Tarifi aşagıda verecegim.ama daha maceram bitmedi.....


Pudınğli kurabiyeyi fırından çıkarttım Fırın hala yanıyordu.Ben bu arada bu hamura 1 -2 kaşık zeytinyag kattım.yarım paket kabartma tozu 3-4 kaşık yoğurtve 1 yumurta kırdım içine  ve yogurdum tabiki unda kattım 1 bardak..sertçe bir hamur yaptım.Hamurun bir bölümüne lokum koydum.bir bölümüne fiskobirliğin fındık ezmasini koydum ve yuvarladım.bazılarının üzerine çiğ fındık soktum.fırınladım ama bu sefer fırın ısısını 170 derece yaptım.20 dk fırınladım bu kurabiyelerde beyaz çıktı fırından.Az bir hamurum kaldı onuda kalıpla kestim ve 2 adet bebek kurabiyem oldu.Aşagıda fotoğrafı bulunan kurabiyeler..
Sonrasında hepsinin tadını çok ama çok merak ettim sıra ile tadına baktım.Şeker yüklemesi oldum..İnanın kıtır kıtır ve nefisti hepsi...içine fındık ezmesi konulan kurabiyelerimi yemeye doyamadım.Daha tepside iken fotoğrafladım.Üzerlerine pudra şekeri döküp fotoğraflamam gerekti biliyorum görsel açıdan çok hoş olur ama vaktim yoktu ))


Gelelim pudinğli lokumlu kurabiye tarifine:
200 gr tereyağ ben teremyağ kullandım(oda sıçaklığında)
yarım bardak pudra şekeri ,
3 adet toz vanılyalı pudinğ (pışırmeden kullandık) dr.oetker olsun, 200 gr lokum sade lokum ve güllü lokum.
aldığı kadar un. fırından çıkınca üzerine bulamak için 2 paket toz sıcak çıkolata tozu.veya pudra şekeri sizin tercihinize kalmış. Önce yağ ve pudıngi karıştır yoğur sonra unu kat yoğur ve  ceviz büyüklüğünde koparıp içine lokum koyun kapatıp avuç içinde yuvarlayın tepsiye dizin ( İsterseniz aynı hamurun içine fındık ezmesi koyun lokum yerine oda nefis oluyor)160 derecede fırınlayın..ılık fırına koymak lazım.bu çok önemli birde 160 derecenın üzerine fırın ısısını çıkartmayın kurabiye yayılmasın.
afiyet olsun...sevgi ile kalın..kurabiye tadınız hiç bozulmasın...
İşte meşur pudinglı kurabiyem aşağıda............... içindeki pembe lokum çok yakışıyor ona))


Hiç yorum yok: