HOŞGELDİNİZ






Pazartesi, Kasım 18, 2013

AŞURE...


Aşure'nin yapılışı çok zor gibi görünse de malzemeleri önceden haşlayıp hazırlamak aşure de yapımı çok kolaylaştıran bir unsur.
malzemeler...
750 gr aşurelik buğday (göce)
200 gr kayısı,
200 gr incir
250 gr çekirdeksiz sarı üzüm,
önceden haşlanan 2 su bardağı nohut
önceden haşlanan 2 su bardağı fasulye
2 tatlı kaşığı buğday nişastası,
1 bardak süt,
yeterince sıcaksu
üzeri için tarçın, dövülmüş fındık,dolmalık fıstık,hindistan cevizi,
istenirse içine portakal kabugu rendesi ve 1 bardak portakal suyu ve vanilya konabilir.
ayrıca üzerine renk vermesi için nar taneleri eklenebilir......
Yapılışı:
Ben bir gece önceden nohutu ve fasulyeyi ayrı ayrı tencerelerde haşladım ve süzdüm.
sabah kalkınca da düdüklüye 750 gr aşurelik bolguru koyup üzerine su koyup haşladım.
haşlanan buğdaydan 2 su bardağı çorba için ayırıp geri kalanını kullandım aşure için.
Büyük bir tencereye (Aşure tenceresi-helva tenceresi ) Aşurelik buğdayı koyup üzerine sıcak su döktüm atreşe oturttum.Bu arada da kayısıyı ince ince doğradım bir kaba koydum.Ayrı bir kaba ince ince doğradığım inciri koyup üzerine sıcak su doldurdum ve beklettim koyu bir renk verdi süzdüm bir kenara ayırdım.Üzümün üzerine sıcak su koyup sişmesini sağladım ve suyunu süzdüm.
Tencerede kaynayan göceye çok az tuz (1 çay kaşıgı kadar) koydum.tuz tatlının tadını daha da artttırır derdi annem..Nohut ve fasulyeyi ilave ettim beraberce kaynamaya başladı bu arada 1 bardak sütü ilave ettim 2 tatlı kaşıgı nişastayı sulandırıp içine koydum tahta kaşıkla karıştırdım ara sıra.İnciri,üzümü kayısıyı ilave ettim en son 1 kilo şeker'i de katıp iyice karıştırdım şeker eridi .Aşurenin kıvamından emin olana dek pişirin en son vanilyasını katın ve ateşten alın.Önemli olan bir tadı unuttum yazmaya 4-5 adet karanfili içine koydum karanfil gerçekten aşurenin içinde nefis bir tad.Karanfili bir tülbent parçasına bağlayıp iç malzemesini koyarken aşureye bırakılır.Aşure pişince içinden rahatlıkla alabilirsiniz.
Servis kaplarına sıcak sıcak doldurup üzerine bol fındık tarçın ve hindistan cevizi serptim..
Komşularıma dağıttım...

4 yorum:

Betül İnce dedi ki...

Ellerine sağlık Neriman'cığım, çok güzel görünüyor.

daimamutfak dedi ki...

Betül'cüğüm çok teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

merhaba ne kadar güzel yapmışsınız, hoşgeldiniz bloğuma bu sayede tanışmış oldum sizinkiyle! Şimdiden mutlu yıllar!

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Nerimancığım aşüre en sevdiğim tatlılardandır. Fakat bu sene yapamadım, ben de komşularımın yaptıklarıyla nefsimi körlettim. Allah kabul etsin, senin de ellerine sağlık.
Ankaraya geleceğimi sana haber vermek aklımdan geçti fakat nerede oturduğunu bilemediğim ve yoğun çalıştığını da bildiğim için seni zor durumda bırakırım düşüncesiyle yazmadım. Neyse sağlık olsun. Bir kez daha gelirsem o zaman sana haber vereceğim, söz.
Çokkk sevgi ve selamlarımla...