HOŞGELDİNİZ






Salı, Mart 20, 2007


KATKI MADDELERİ
Endüstriyel üretim geliştikçe ,ürünlerin özelliklerini belirli bileşimler aracılığıyla değiştirme ihtiyacı doğmuş.Önceleri doğal ürünler içinde var olmadıkları için 'yabancı madde' diye adlandırılan bu bileşimler zamanla katkı maddeleri olarak anılmaya başlanmıştır.Katkı maddeleri,ürünün renğini,yapısını,tadını,kimyasal ve mikrobiyolojik dayanıklılığını,besleyici özelliklerini ayakta tutuyor deniliyor.Bu katkı maddeleri başında E harfi bulunan numaralarla gösteriliyor.Bu maddelerin sağlığa zararlı olmadığını söyleyenler bile var.PEKİ SORUYORUM
-Uzun vadede neler olacağını bilebilirmiyiz?
Benim içim hiç rahat değil.Bu katkı maddelerini gördügüm an tuhaf oluyorum.
1-Antioksidanlar
Margarinde,hazır çorbalarda ve soslarda mevcut
2-EmülgatÖrler
Dondurmada,bisküvilerde
3-Gıda boyaları
Meyveli gazozlarda,toz pudinğde,bisküvide,çöreklerde
4-Asit
Konserve sebzede,jöledemeşrubatlarda,
5-stabilizatörler
süt,eritme peynır,sosis,salam
zorunlu olmadıkça uzak duralım.tamamen kaçamayacağımıza göre..
sanırım bu konuya değinen yazarlarında görüşü bu..size okuyupta aklımda kalanları aktardım..
AMACIM GÜNÜNÜZÜ KARARTMAK değil elbet.sadece dikkatinizi bu noktaya çekmek.

3 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

Sevgili Neriman,
bloğun hayırlı olsun aramıza hoşgeldin. çok faydalı bilgiler vermişsin canım. Yüreğine sağlık. sevgiler

daimamutfak dedi ki...

sevdamavisi arkadaşım.teşekkür ederim.bloğuna baktım.cok hoş tebrik ederim.sevğiler nerıman

Adsız dedi ki...

Selamlar,
Aramıza hoşgeldiniz,bloğunuz hayırlı olsun..Güzel ve faydalı biligler için de teşekkürler..

Gül/damaktadı