HOŞGELDİNİZ






Pazartesi, Ekim 22, 2007

Kurabiye tadında un helvası...


Un helvasını severmisiniz?
buna evet derseniz bu değişik lezzeti denemenizi tavsiye ederim.
Tesadüflerin yardımı ile yapılan değişik bir lezzet.
Yaptığım un helvamın kıvamını tutturamayınca,emeğime kıyamayıp çöpe gitmesine gönlüm razı olmayınca iyileştirme arayışına girerek yapılmış nefis bir helva ortaya çıktı..
Un helvası yapımını bilirsiniz.Bende aynen tahmini ölçülerle helvamı yaptım.Ateşteki helvamın şerbetinide ayarladığımı sanıyorum.Epey şerbetinin çekmesi için ateşte tuttum.fakat soğuduktan sonra kıvamını beğenmedim.Ne yapabilirim diye düşünürken aklıma fırınlamak geldi.Mini fırın tepsisine helvamı boşalttım.Üzerine sıvı yağ gezdirdim.Fındık serptim.Şeker ilave ettim.30 dakikaya ayarladım.180 dereceye ısıyı yükselttim.helva tepside iyice yayıldı.Fakat toparlanma belirtisi yine göstermiyor.
Şaşırmıştım.Artık hatanın benden değilde yeni denediğim un dan olduğunu düşünmeye başladım.Tekrar çareler aramaya başladım.Bu cıvık halini sevmemiştim.
Fırın kapağını açıp üzerine irmik serptim.Karıştırdım.İrmik helvanın toparlanmasına yardımcı olacaktı.Tekrar fırınladım.30 dakikayı dolduran süre sonunda helvam istenen kıvama gelmişti.Hatta tepsinin kenarlarında helva kızarmıştı.Fırından çıkarttım.Soğuttum.Tatmada çok aceleciydim.Hatta tatlıları sıcak sevmemden dolayı ben sıcak sıcak tadına bakmakla kalmayıp bir porsiyon yedim.
Tadı nefisti.Kurabiyenin tepside dağınık lezzetiydi bu helva.Bir kez daha ısraf etmeme huyuma sevindim.Yine kurtarıcıydım.
Şimdi size bu şekilde yapılan helvanın ölçülerini veriyorum.
Kurabiye helva
2 su bardağı un,kavrulur sonrasında pembeleşen una sıvı yağ 1 çay bardağı ilave edilir.Ayrı bir kapta şerbeti hazırlanır.1 su bardağı su,1,5 su bardağı şeker ve vanilya eritilip ateşteki helvaya dökülür.Çekmesi beklenen un cıvık halde iken ateşten alınıp içine 1 cay bardağı irmik ilave edilir.çam fıstığı katılır.İsteyen fındıkta koyabilir benim yaptığım gibi(ben her ikisinide koydum)Biraz tereyağ takviye edilir toz şekeri helvanın tadına bakarak ilave edebilirsiniz.Borcama helva dökülüp fırınlanır.Yeni bir lezzet yaratmanın keyfiyle Afiyetle yenilir..
sevgilerle..

5 yorum:

Tijen dedi ki...

Ellerine sağlık Neriman'cığım, kokusu burnuma geldi...

daimamutfak dedi ki...

Tijen'ciğim ne hoş kokar değilmi canımcım.? sağol.

Cafe Gusto dedi ki...

Nerimancığım biraz uğraştırmış seni ama tadı güzel olmuşsa sorun yok demektir.
Ellerine sağlık sevgiler...

Betül İnce dedi ki...

Gerçekten çok lezzetli olduğunu tahmin ediyorum. Deneme listeme aktardım hemen.

Ellerinize sağlık.
Betül-yemekkutusu

Hülya YILMAZ dedi ki...

Böyle tesadüfen ortaya çıkan lezzetler daha çok hoşumuza gidiyor değil mi?
Ellerine sağlık.