HOŞGELDİNİZ






Cuma, Ekim 26, 2007

Patates çorbası

Artık çorba içme zamanı geldi.Gerçi bizim evde yaz kış içilir.Ama tercih soğuk havalarda içilmesi yanında olursa, bu çorba çok lezzetli oluyor.
Tarifi şöyle:
2-3 patates Kabukları soyulup haşlama tenceresine konur.
Üzerine yeterli miktarda su konup haşlanması sağlanır.Ben içine haşlama esnasında 1/2 çay bardağı pirinç ilave ettim.Siz koymayabilirsiniz.Ayrı bir tavada 1 adet soğan çintilir,yeterli zeytinyağda çevrilir.yumuşayınca içersine 3 kaşık un konup un kokusunu bırakana kadar pişirilir.çorbanın suyundan alınıp una ilave edilir.Haşlanan tenceredeki patatesin içersine ilave edilir.Blender ile tencere içersindeki patates iyice ezilir.Koyu bir kıvama gelen patatesli içe yeterli miktarda et suyu ilave edilir.Kaynama devam eder.İyice pişen çorbaya tuz atılır. Ateşten alınır.Çorbanın kıvamını sizin içine koyacagınız et suyu miktarı ile ayarlayabilirsiniz.
Ayrıca tavada biraz zeytinyag ve kırmızı biber ilavesi ile üzerine yağ gezdirebilirsiniz.Görünümü çok hoş oluyor.Afiyet olsun..sevgilerle

12 yorum:

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Neriman,

Merhaba. Ev çorbası ne güzel olur. Hiç patates çorbası denememiştim. Tarifini aldım. Ellerine sağlık.

Sevgiler.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Kışın çok çorba içiliyor o nedenle de bir süre sonra insan tarifsizlikten ya tıkanıyor ya da başa dönülüyor. Değişik bir alternatif olmuş bizler için, eline sağlık.

daimamutfak dedi ki...

Betülcüğüm bu güzel bir çorba,hele çok çorba tüketen evler için iyi bir altarnatif.Denemeni öneririm.Güzel oluyor..sevgiler

Acemi şef'ciğim haklısın.teşekkür ederim.sevgiler.

munevver dedi ki...

Neriman, patatesin her türlüsü lezzetli oluyor değil mi?
Çorbası da bizim evde çok sevilir.
Eline sağlık.

Sevgiyle, Nane Limon

hayat dedi ki...

Merhaba Neriman hanım.
Bloğ'unuza arkadaşım Gül'den girdim.Tarifleriniz çok güzel.Ellerinize emeğinize sağlık.
Görüşmek dileğiyle sevgiler...

tata dedi ki...

Neriman'cigim, yalniz görünüsü degil, eminim tadi da cok güzeldir. Ben de kisin gelmesi ile corbalarin gelmesini cok seviyoeum. Patates corbasi da doyurucu olur herhalde!
Sevgiler

daimamutfak dedi ki...

Sevgili münevver'ciğim hoşgeldiniz.
vet gerçekten güzel oluyor.Severek tüketiyoruz bizde.Sanada afiyet olsun..sevgiler..

Sevgili hayat hoşgeldiniz.Çok memnun oldum inanın.Gül sevdiğim bir mail arkadaşım.Ayrıca güzel pastalar yapan çokkkk becerikli bir bayan.Benim ona yetişmem zor.
Çok teşekkür ederim duygularınız için.Her zaman beklerim..buyurun..

Tatacı'ğım nerelerdeydiniz.Özlettiniz.Gerçekten kışın yapılan çırbaları içmek daha keyifli benim içinde.Tadını biliyorsun çok lezzetli oluyor bu çorbada...sevgilerlimi yolluyorum komşucuğum..

daimamutfak dedi ki...

Canlarım hızlı yazpta bakmamak gibi bir huya sahibim.Hata yapmışım. affola.Tata ve münevverciğim harf hatalarım olmuş.Şimdi bakınca gördüm.Düzeltmeyi de bilmiyorum.Böyle kalacaklar..birdaha olmaz umarım..

Damak Tadı dedi ki...

Neriman'cığım,bizim evimizde yaz kış çorba eksik olmaz.Yazın bol domatesli şehriye çorbası her gün olur hemen hemen.Kışın ise daha çok besleyici ve doyurucu çorbalara yer verilir.Patates çorbası çocukluğumda sıklıkla kış aylarında yapılırdı bizde de.Küp küp doğranırdı ve dişe gelirdi patatesleri..))Seninki de çok nefis olmuş ellerine sağlık.Hemen denenmeli..))

Sevgilerle

daimamutfak dedi ki...

GÜL'cüğüm haklısın.Çorba hep sevilir bizdede.Benimki nin tek farkı patateslerinin ezilmiş olması..sevgiler.

Ferhanca dedi ki...

Ellerine sağlık .çorbasız olmuyor.sevgiler.

daimamutfak dedi ki...

Ferhancığım evet olmuuor haklısın..sevgiler