HOŞGELDİNİZ






Cuma, Nisan 11, 2008

YAZ TURŞUSU..


Trakyada çok yapılan bir turşudur.Canınız turşumu çekti acele yapıp bir gün sonra yediğinizde daha bir lezzetlenir.Yap-ye bu kadar basit ve zahmetsizdir.
1 kilo çarliston biberi yıkayıp 4 veya 5 parçaya bölebilirsiniz.Derin bir tencereye biberleri koyup üzerine 2 veya 2,5 su bardağı sıcak su döküp ateşi yakın.Kaynamaya başlayınca tencerenin kapağını kapatıp biberlerin sararmasını bekleyin.Bu 10 veya 15 dakikanızı alan bir süredir.Bu arada içine birkaç dal kerevizi çinterek katın ki kereviz nefis bir koku veriyor.Ateşi kapatın tencerenin kapağını üzerinden alıp biberleri soğutun.
Ayrı bir yerde 1 baş taze sarımsağı ayıklayıp havanda tuz ile dövün bir bardak elma sirkesine (Üzüm sirkeside olur)sarımsağı karıştırın . Soğuyan biberlerin üzerine döküp karıştırın.Turşumuz oldu.Dolapta 1 gün bekleyen turşu nefis oluyor.
Yaptığım yemeklerin fotoğraflarını çekmeyi unutuyorum,ama hafta sonu çekip yayınlayacağım..

18 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Neriman'cigim,

Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi goinderiyorum.

Annem de cok yapar bu tursuyu, cok guzel olur.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

İNŞALLAH 2. BULUŞMADA ORTAM UYGUN OLURDA YAPAR GETIRIRIM... AMAAA BENDE TURŞUDAN ISTERIM ANLAŞTIKMI....

ELLERINE SAĞLIK SICACIK SEVGILER...

Adsız dedi ki...

o dediğinize yağlı turşu derler suda biberleri kaynatırken yağda koyarız yağsız bir şeye benzemez birde sarımsağı havanda dövmeyin turşu suyunun rengini bozar o yüzden bir kaç parça sarımsapı dilimleyin maydonozda koymayı unutmayın, sevgilerimle ,gülistan coşkun ulaşmak isterseniz,,edirne284@gmail.com

daimamutfak dedi ki...

Sevgili isimsiz!!!
Ben kaynarken yağ koymam.
Turşuyu servis tabağına alınca üzerine zeytinyağ dökerim.Bu arzuya kalmış birşey.
Sarımsak dövülerek konur, sebebi ise bu turşu beklemiyorki.!! yapılıp yenir.sarımsağın anında etki etmesi gerek .
uzun uzun bekleyerek olan turşuya konan sarımsak tuzlu ve sirkeli su içinde beklerse özünü suya bırakır. Maydanozu turşunun üzerine koyarım ben, hem kavını alır hemde lezzet verir.
Gülistan hanım nazik uyarılarınıza teşekkürler..herzaman beklerim.Sevgilerle.

daimamutfak dedi ki...

Aybikeciğim bu turşuyu bilmene sevindim.Benimde annem sık yapardı bende ondan öğrendim.sevgiler..

daimamutfak dedi ki...

Ayselciğim yeterki iste yapılır...sevgiler..

antepası dedi ki...

Hiç duymadım bu turşuyu.Sayenizde öğrendim.Elinize sağlık.Basitmiş denemem lazım.

Tijen dedi ki...

bayılırım şu yaz işi yiyeceklere. ne hafif ne güzeldirler...

Ferhanca dedi ki...

Bu tursu cok guzel olur kayinvalidem muhacirdir bunu patlicandan yapar ben cok severim ellerine saglik.sevgiler

Betül İnce dedi ki...

Neriman'cığım,

Biber, sarımsak, sirke, çok severim, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

daimamutfak dedi ki...

Sevgili antepası deneyin hakikaten çok güzel oluyor.sevgiler..

Tijen'ciğim sevdiğini biliyorum.Mutlak sende yapıyorsundur.sevgiler..

Ferhan'cığım ne güzel çok sevindim.
evet patlıcandanda olur.
sevgilerimi yolluyorum.

Betül'cüğüm bende çok severim,fırsat buldukça yemeye çalışıyorum.Özellükle tazesine bayılırım.Bu turşuda da taze sarımsak kullandım.Kokusu tüm mutfağı sardı..misssss gibi..sevgiler.

Oya Kayacan dedi ki...

Yapmaz mıyım Neriman'cığım, benim bildiğim anneannemden beri vardır bizim mutfağımızda bu günlük turşu. Daha eskisini annem Selma'ya bir sorayım bakalım!Bayılırız. Sarmısağı biz de ezeriz dediğin gibi, sadece biberleri parçalara ayırmaz bütün bırakırız. Yanaklarından öpüyorum.

Feyza Fidan dedi ki...

Süper bir tarif, tam benlik...Turşunun olmasını beklemek tam eziyet benim için :))) Ay biran önce olsada yesem diye bekler dururum...Ellerine sağlık canımcım,
Sevgiler...

daimamutfak dedi ki...

Oya'cığım tahmin ettiğim gibi yaptığını düşünmüştüm.Yanılmamıştım.Sarımsak durumuna bende takıldım ama bildiğim dövüldüğüydü.Bendende sıcacık selamlar..


Feyza'cığım dene lütfen harika oluyor.Sevgilerimle.

ZeYNeP dedi ki...

Neriman cım:)
Bu tursuya bayılıyorumm.
Sabah sabah bakma gafletinde bulundum sayfana nasıl canım cekti:)
Eline koluna saglık...
Figen Karavas

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim

Cafe Gusto dedi ki...

Ben bu turşuyu çok tuttum ellerine sağlık.Bu yaz denemeliyim..sevgiler..

daimamutfak dedi ki...

Fiğen'ciğim iyi geldin, hoşgeldin turşuyu hepimiz çok seviyoruz öyle değilmi..sevgiler..
Nino teşekkürler..
Cafe gustocuğum dene lütfen pişman olmayacağına eminim.sevgiler.