HOŞGELDİNİZ






Pazartesi, Haziran 30, 2008

Pazar sabahlarımın ballı gözlemesi...
Bu nefis gözlemeyi yıllar önce şükran adlı bir komşumdan öğrenmiştim.Kulakları çınlasın.
O zamandan bu yana yaptığım hatta pazar sabahlarının vazgeçilmezi olan bu kolay gözlemeyi burada yayınlamayı hiç düşünmemiştim.mail gurubu arkadaşlarımdan aldığım maille yayınlamaya karar verdim.Çoğu arkadaşımın bildiği yaptığı bu kolay basit ama oldukça lezzetli olan gözleme tarifini bende vermek istiyorum.Bu pazar sabahı da yaptım sebebi ise siirtten gelen o muhteşem balın şerefine..
Balla yenildiği gibi, arasına beyaz peynir maydanoz veya dereotu ile de harika oluyor.
Bir adet yufkayı açıyorsunuz.(ben hazır kullandığım gibi elde açma yufkadanda yapıyorum) bir adet yumurtayı kasede çırpıyor içine biraz süt koyuyorsunuz.Bir fırça yardımıyla yufkanın her tarafına sürüyorsunuz.Gözleme şeklinde katlıyor ve her katlayışta üzerine karışımı sürüyorsunuz.Yağsız tavada pişiriyor ve üzerine fırça ile tereyağ sürüp her iki yüzünü biraz daha ateşte tutup tavadan alıyorsunuz.İstediğiniz malzemeyi koyarak misler gibi tüketiyorsunuz..Ben bal koydum.Bal sıcak gözlemenin üzerinde ısındı harika bir lezzet oldu.

2 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Neriman'cığım,Regaib kandilin mübarek olsun canım..

Gözlemenin yapılışını okuduğumda çok nefis ve vazgeçilmez olduğunu anladım canım..Ellerine sağlık canım arkadaşım..

Sevgilerle..

daimamutfak dedi ki...

Gül'cüğüm seninde kandilini kutlar sıhhat ve afiyetler dilerim.Çok sağol..