HOŞGELDİNİZ






Perşembe, Mart 06, 2014

Kadayıflı muhallebi tatlısı



.                                      
Kadayıflı muhallebi...veya kadayıf pasta..
Bu tatlı aslında ikisinide hak ediyor.Lezzeti hoş yapımı kolay.Kelepçeli kalıp kullanacağınız gibi uaun dikdörtgen borcamda da yapılabilen görseli size kalmış bir tatlı
Kelepçeli kalıpta yaparsanız pasta niyetine ikram edebilir, borcamda yaparsanız tatlı yerine çıkarılabilen hoş bir lezzet.
Yapımını anlatmadan önce bu güzel pastanın arasında duran muhallebiyi size göstermek istedim.Bir zamanlar yalancı tavuk ğögsü yapardık bilenleriniz vardır aynen o lezzette bir tat.
Gelelim malzemelerine:
Ben kelepçeli kalıpta yaptım ona göre malzemeleri vereceğim borcamda yapmak isterseniz aşağıda küçük değişikliklerini söyleyeceğim.
250 gr kadayıf( ben kuru kadayıf aldım)
200 gr ceviz içi dövülmüş.
2/3 su bardagı toz şeker.
2 kaşık tereyağ
Muhallebisi:
1 litre süt,1 su bardağı un,1 su bardağı toz şeker, 1 yumurta 
tencereye muhallebi malzemelerını koyup çırpalım ateşin altını yakıp sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelince malzeme ocağı kapatıp 2 adet vanilya serpelim karıştırıp soğutalım.
Kadayıf kısmına gelince:
Tavaya kuru kadayıfı koyalım ateşin altını yakalım kavurmaya başlayalım.Bu aşamada kadayıf zaten kırık kırık oluyor. İçine şekeri koyalım kavurmaya devam edelim sonrada ceviz içini koyup biraz daha kavuralım rengi altın sarısı olunca ateşten alalım.Kelepçeli kalıbı streçle kaplayalım. kadayıfın yarısını döküp üstten bastıralım.
Muhallebi  sıcak iken 1 tatlı kaşığı tereyağ koyup öylece soğutmuştum eklemek isterim. Sonra 5-7 dk muhallebiyi mikserle çırptım.bu aşamada isterseniz içine 1 paket toz krem şanti koyabilirsiniz ama ben koymadım.soğuyan ve katılaşan muhallebiyide kadayıfın üzerine dökelim ve yayalım.Muhallebinin üzerine de kalan kadayıfı dökelin pastanın üstünü düzeltelim.Buzdolabına kaldırıp dinlendirelin içini çekip daha da lezzetlensin.
Eger tatlıyı borcamda yapacaksanız 300gr kadayıf kullanın.Eger kadayıfının taze ise bir poşete koyup buzluga atıp dondurun.Dolaptan alıp poşet içinde iken kadayıfı kıralım sonra kızartma işlemine geçelim.
İsterseniz muhallebiyi damla sakızlı da yapabilirsiniz .Oğlum sevmediği için ben koymadım.Muhallebilerde damla sakızı çok yakışıyor.Borcam ölçüsüne de bu muhallabi miktarı yeterli.
Mutlak yapın.Ben yapmakta geçiktim siz geç kalmayın derim..
Afiyet olsun.....

Hiç yorum yok: