HOŞGELDİNİZ






Cuma, Mart 14, 2014

Kuru fasulyeli kek..kurufasulye pastası...

Kuru fasulye pastası pek bildik bir kek değil.Aydın yöresine ait bir lezzet. 
Çok hafif ve çok lezziz bir kek oldu inanın.Kesinlikle yapmanızı tavsiye ederim. Buğün bu keki arkadaşlarım için yapıp getirdim.Hiçkimse içindekini tahmin bile edemedi.Hepsi kestane lezzeti aldı.Seda'cığım ise blogda varmı diye sorunca buraya yazmaya karar verdim...gelelim malzemelere:
Kek için:
3 adet yumurta
1 bardak toz şeker
3 bardak haşlanıp blandırdan geçirilen kuru fasulye
1 kaşık buğday nişastası ( koymayabilirsiniz fakat içinde un olmayınca ben koydum) ,Bir yemek kaşığı kullandım.
1 paket vanilya
1/2 paket kabartma tozu
1 bardak dövülmüş ceviz içi
kakaolu sos:
1.5 yemek kaşığı kakao
80 gr çikolata (bir paket)
3 yemek kaşığı un,
1/2 litre süt.
1 yumurta.
Yapılışana gelelim:  baton kek kalıbı veya 20 cm lik ortası delik kek kalıbı ( Ben yuvarlak kek kalıbı kullandım).şunu söyliyeyim kek ılınınca ılınan sos kekin üzerine gezdiriliyor.
Yumurta ile şekeri mikser ile karıştıralım 2-3 dakıka kadar , kuru fasulye ezmesini, nişastayı, vanilyayı, kabartma tozunu karıştırıp cevizi ekleyelim margarin ile yağlanan kalıba hamuru boşaltıp 180 de 35-40 dakıka pişirelim.Bir bıçak yardımı ile kekin piştiğini kontrol edelim.Eğer bıçak hamurlu çıkmıyorsa pişmiş demektir.Keki kalıptan çıkartıp ılık bir hal alana kadar bekleyelim. Kekin üzerine bıçakla delikler açalım sosu dökünce kolayca sos içine kekin geçsin diye.
Sosa gelince tüm malzemeyi karıştıralım muhallebi pişirelim.Ateşten alıp içine 1 kaşık tereyağ koyalım , ayrıca çikolatayi kırıp ilave edelim.Sosu kendi ısısı ile çikolata eriyecektir .
Keki soğuturken kalıptan çıkartıyoruz.aksi takdirde kekin altı yaş olur.Ilına keke sosu döküyoruz.
Dip not:...
Sosu yaparken hep karıştırarak pişirelim yoksa dibi tutuyor.Birde kaşık yerine tel kullanalım çırparak pişirmek en güzeli..
Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: