HOŞGELDİNİZ






Pazartesi, Haziran 04, 2007

SIR KEK!!!

İSMİNE UYGUN KEK ARTIK İNTERNETTE!!!!
Bu kek annemin 20 yıllık komşusu safiye teyzenin keki.
Safiye teyze bu keki her isteyişimde bana yapar ve getirirdi.
Ne kadar istediysem de tarifini almayı başaramamıştım.
Geçenlerde beraber bahçede çay içerken,"Safiye teyze senin kekini çok seviyorumama bir türlü tarifini vermiyorsun!!!"
diyerek serzenişte bulunuverdim.
Evladım sen yeterki iste.İstedin de vermedimmi? dedi.Çok şaşırmıştım.Tarifini hiç kimselere veremediğini bildiğim halde
üzerine gitmedim.Hemen kağıt ve kalemle yanına oturdum.Fırsatı kaçırmayacaktım.
Aldığım tarifi hemen pazar günü geleçek olan 3 ablama yaptım.Uzun süre dayanan bayatlamayan bu keki onlar da çok sevdiler.Ben keki sade yaptım.Aslında kek 2 renkli kakaolu bir kek.
Tarifi şöyle,
3 su bardağı un.
3 adet yumurta.
1,5 su bardağı toz şeker.
1 su bardagı sıvı yağ.
1 su bardağı süt.
1 paket kabartma tozu,1 paket vanilya.
1 çay kaşığı tuz.
İsterseniz kakao için 3 kaşık kakao.
Ben kakao kullanmadım.Evde sevmiyorlar.
Yapılışı şöyle,
Kek kalıbını yağlayıp unladım.Fırını yaktım.170 dereceye ayarladım.
yumurtaları çırptım ,toz şekeri ilave ettim.yağı koydum. Sütü ekledim.Unu üzerine eledim.tuzu,kabartma tozunu ,vanilyayı ilave ettim.Kaşıkla karıştırdım.Çok fazla karıştırmayın sönmesin.Kek kalıbına döktüm fırınladım.Fırının kapağını kek pişene kadar açmadım.Takriben 40 dakikada kekim pişti.Siz kakaolu yapmak isterseniz.hamurun yarısını kek kalıbına döküp kalan hamura kakao karıştırıp sade kek hamurunun üzerine kakaolu hamuru döküp fırınlayabilirsiniz.Mozaik manzaralı kekiniz olur.
Benim kalıbım biraz büyüktü.O yüzden kekim fazlaca kabaramadı.Bu kek ölçülerinde kalıp ölçüsü 26 cm çapında kalıp olmalı.Ben yeni aldığım teflon kalıbımı denemek için bu kekte mecburen kullandım. İnanın ölçüsünü tutturduğunuzda kek çok kabarıyor.Nefis bir kek.Yuımuşacık bir kek. Yoksa bu tarifi almak için yıllarca beklermiydim.SIR KEK artık bilinen bir kek.Üstelikte internet aracılığıyla tüm camiaya yayıldı.Safiye teyze duysa üzüntüden kahrolur!!! Onu çok seviyorum.Safiye teyzemi üzmemek için internette yayınlama olayını ona söylemeyeceğim.!!!Bende az hınzır değilim)))öyle değilmi?şu yaptığıma baksanıza!!!:...Hayatımızda böyle kişilerle zaman zaman karşılaşıyoruz.Eskiden kızardım,artık kızamıyorum onlara.Hayatta her insanın bir rengi bir duruşu var.Yapıp deneyecek olan herkese şimdiden afiyet şeker olsun..
Posted by Picasa

3 yorum:

HULYA dedi ki...

Sevgili Neriman,
Ne de güzel anlatmışsın.Hikaye okur gibi okudum sırkekin tarifini alışını.Bazı kişiler tariflerini paylaşmayı pek sevmez nedense.Ama sen hem yapmış hem de bizlerle paylaşmışsın.Ellerine sağlık.Çok nefis görünüyor.

tata dedi ki...

Kusura bakmasin Safiye teyzen, internetten birsey saklanmiyor.
Sevgiler

daimamutfak dedi ki...

Hülya'cığım benden istenen tarifleri seve seve veririm.Hemde püf noktasına kadar anlatırımki yapan mahçup olmasın.her yaptığında da beni ansın.Ne güzel şey paylaşabilmek öyle değilmi?.Dediğin gibi bu herkese mahsus değil.Safiye teyzem sonunda dayanamadı inadı kırıldı!!!..sağol canım.

Sevgili Tata döndüğüne sevindim.Özlemişim güzel yorumlarını,hemen sayfana gireceğim.Haklısın bu internet denen alet dünyaya kucak açıyor..sevgiler canım