HOŞGELDİNİZ






Çarşamba, Kasım 21, 2007

Kışa hazırlık..
Kırmızı biber turşusu

Anne'ciğimden kalma bir alışkanlık benimkisi.Mutlaka kendi çapımda kışa hazırlanırım.
Eşim marketlerde herşey var.Hazır alırız kendini yorma diyor.
Bense Anne'ciğimden gördüğüm, sevdiğim yiyecekleri zaman zaman yapıp kışa hazırlanmayı severim.Ah büyücek bir kilerim olsa:
Her meyvenin reçelini, marmalatını, kompostosunu yapsam.
Tarhanalar yapıp saklasam.
Nane kurutsam.reyhan da.
Erişteler yapsam.
Her çeşit turşudan kursam.
Bunları kilerimdeki raflarıma dizsem.
Kilere her girişimde seyre dalsam.
Hatta bu tabloyu seyretmek için kilerime özel olarak girsem.
Bir sandalye çekip oturup seyre dalsam.
Ama tüm bunlar şu an için hayal.
Ne güzel hayal kurmak.
Terapi gibi geldi şu an.
Olmayacak bir şey, ama hayali bile güzel.
Neyse efendim.Ben yukarıdaki güzellikten bahsetmek istiyorum ve bu ayki etkinliğe hatta ilk yemek etkinliğime katılmak istiyorum.Mahzun prensese etkinlik için teşekkür etmek istiyorum.Umarım katılımda geç kalmamışımdır.
Gelelim bu basit ama yemesi şahane biber turşuma.
Neden turşu dediğimi yapımını anlattığımda anlayacaksınız.
Biberlerimi yıkadım.Büyücek bir tencereye su doldurup içine biberleri attım.
(Bu aşamada siz biberleri tepsiye dizim fırınlayabilirsiniz. Ben bu şeklinide yapıyorum.Çok güzel oluyor.)
Su kaynadı biberler iyice yumuşadı. Ateşin altını kapatıp biraz daha beklettim.
Ilıyan sudan çıkarttığım biberlerimi başlarından kopardım.Kendiliğinden üzerindeki kabuk çıktı.Kaynayınca soyulması çok kolay oluyor.Kaynatmamın sebebi buydu.
İçindeki çekirdekleri temizledim.Biberleri mümkün olduğunca parçalamadan tabağa aldım.Kavanoza dizdim.Ayrı bir yerde sirke ve turşu tuzunu erittim.İçine sarımsak dövdüm.birazda şeker ekleyip kavanozdaki biberlerin üzerine döktüm.Kavanozu karanlık bir yere kaldırdım.Hatta buzdolabının sebzelik kısmına koydum. Bozulmasın diye.
Yeneceği zaman tabağa çıkartıp üzerine zeytinyağ gezdirip, kekik serpiyorum.
Harika oluyor.
Bakarmısınız tabakta ye beni diyor.
Kıyamam ona..Yesemmi acaba?..

7 yorum:

munevver dedi ki...

Etkinlik için sen de kırmuzı biber yapmışsın. Ben de başka türlü yaptım. Kırmuzu bişberin her çeşidini severim zaten.

Hayal ettiğin kiler, benim de hayalim biliyor musun? İnşallah bir gün gerçekleştirebiliriz.

Sevgiyle,
Nane Limon

Betül İnce dedi ki...

Neriman'cığım,

Ah keşke benimde bir kilerim olsa, hem de şöyle kocaman bir yer olsa. Bakarsın olur bir gün. Bu biber turşusuna dayanılamaz sanırım.
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

İpek Kuscu dedi ki...

Haşlayarak daha kolay oluyordur eminim,bende deneyeceğim .Ellerine sağlık.Sevgiler.

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

İlginç bir tarif.Marketlerden aldığımız közlenmiş biberin tadına benziyor mu acaba?
Ellerinize sağlık bu arada.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Neriman'cigim.
asagidaki kizartmadan aldim:)
Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

etki alanı dedi ki...

Hazır geşmişten sözetmişken sobeliyeyim dedim.
Sobelendiniz Neriman hanım....

daimamutfak dedi ki...

Benim tatlı arkadaşlarım.hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.Sebebi ise bu yazımdan sonra hemen başka yazılara yani etkinliklere katıldım.sizlere cevap veremedim tek tek.
Çalışıyor olmam vaktimin olamayışıda buna eklendi.Beni affedin ne olur.
2 etkinliğe katıldım. birde sobelendim.
Bu 3 etkinliğe katılmak zamansız olan beni yordu.
Kusura bakmayın canlarım..