HOŞGELDİNİZ






Perşembe, Temmuz 12, 2007

Mercimek çorbası...

Yaz günü çorba içilirmi?
Bizim evde evet.Her akşam yapılsa emin olun içilir.Kimse çorbaya hayır demez.

Şu yaz sıcaklarında emin olun çorba çokta iyi gidiyor.Yemekten önce içilen çorbadan sonra ise pek fazla yemek yenmiyor.Bu durum da benim açımdan iyi.Akşam yemeğini sadece çorba içerek geçiştirebiliyorum.Ağır yemekler yiyemiyorum.Daha sonrasında ise bir porsiyon mevsim meyvesi veya dondurma ağız tadım oluyor.
Şimdi vereceğim mercimek çorbası tarifi çok kolay ve pratik.Acele çorba yapmam gerektiğinde üşenmeden yaptığım tek çorba desem inanın abartmış olmam.Sizde denediğinizde benimle aynı fikirde olacaksınız.Eminim.

Mercimek çorbası:
*2 su bardağı kırmızı mercimek
*yeterince su
ve tuz
5-6 adet arpacık soganı.(soğanı bütün olarak koyuyoruz)
Tüm malzemeyi düdüklüye koyuyor ve ateşe oturtuyorum.20 -25 dakikada pişiyor.
Ateşten alınan düdüklü soğuk su altına tutularak ısısı düşürülür.Düdüklü tencereyi
kullananlar iyi bilirler.Tencere ateşten alınır alınmaz kapağı açılmaz.Aman dikkat diyorum.

Ayrı bir yerde:
2 kaşık tamek biber sosu.
yeterince zeytinyağ.(ölçü size kalmış) tavada kokusu çıkana kadar pişirilir.

Ateşten alınıp içine 1 yemek kaşığı nane,
1 çay kaşığı karabiber atar karıştırırım.
Sonra bu sosu çorbanın içine boşaltıyoruz.
Tencereyi kapaksız olarak ateşe oturtup, sosun karışmasını sağlıyoruz.Buda 2-3 dakika ateşte kaynaması demek.Sonrasımı? Afiyetle içiyoruz.Benim çok sık ve beğenerek yaptığım bu çorbayı çok seveceğinize eminim..



Evde arpacık soğanım kalmamıştı normal büyük soğan kullandım.Büyük soğanı da bütün atabilirsiniz.Soğan sevmiyorsanız,çorba piştikten sonra soğanı içinden alabilirsiniz.
Veya arzuya göre soğanı çintip sosla pişirip çorbaya katabilirsiniz.

Kısaca şöylede tarif edebilirim:
Düdüklüye yıkanan ayıklanan kırmızı mercimeği koyun,yeteri kadar su ve tuz ilave edin.biraz karabiber takviyesi şart.Bir büyük soğanı bütünce içine bırakın.Düdüklüyü 20 dakika ateşte(kısık) tutarak mercimeği pişirin.Ateşten indirdikten sonra bekletip açtığınız düdüklünün içindeki çorbaya zeytinyağı gezdirin.Çorbanız hazır.
Bu tür mercimek çorbasının içimine yazın bile doyamıyacaksınız.
Uğraşmaya gerek yok.Herşeyi daha pratik hale getirebiliriz diye düşünüyorum.

6 yorum:

tata dedi ki...

Biz de cok seviyoruz mercimek corbasini, yazi kisi olmuyor bunun, iyi gidiyor.
Visne likörün de cok hosuma gitti, ben de bir ara deneyecegim. Ellerine saglik!
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Neriman'cığım,
Sizlerde bizim gibi çorbacısınız anlaşılan canım..Bizim evde de çorba yaz kış mutlaka soframızda bulunur canım..Çok nefis olmuş o güzel ellerine sağlık canım arkadaşım.Sevgilerin en güzeli seninle olsun..

HULYA dedi ki...

Sevgili Neriman,
en sonunda tatilden döndüm ve bu akşam arkadaşların sitelerine bakma fırsatı buldum.Vişneli tariflerine bayıldım.En kısa zamanda denemek istiyorum.Çorbayı ben de çok severim.Çok sıcakta ılıtıp içiyorum.Ellerine sağlık.

daimamutfak dedi ki...

tatacığım likörü dene lütfen gerçekten güzel oluyor ama şeker miktarını sen azaltabilirsin..sevgiler..

daimamutfak dedi ki...

Gülcüğüm gerçekten çorba yaz kış iyi gidiyor..Bendende sana kocaman sevgiler gül..

daimamutfak dedi ki...

Hülyacığım hoş geldin..Tatil dönüşleri ne hoş oluyor değilmi?.Dinlenmiş ve beynimiz rahatlamış.Güzellikleri görmenin mutluluğunu yaşamış oluyoruz..Sevgiler gönderiyorum..