HOŞGELDİNİZ






Perşembe, Temmuz 17, 2008

Meze.

Şimdi yaz, meze bol.Kavun-karpuz-beyaz peynir üçlüsü bir meze için yeterli.Bense bunlarla yetinmeyip sarımsaklı birşeylerde hazırlamak istedim.Hepimizin severek ve basit bulduğu bir tarif .Bizim evde mezenin dışında bile et yemeklerinin yanında severek tüketilir.
Kışın bolca tükettiğimiz ıspanak pazarda taze taze bana bakıyorlardı. Kıramazdım onları. Bir demet aldım. Evde biraz da havucum vardı. Yıkandılar. Ayıklandılar.Ispanağı küçük bir soğanla zeytinyağında kavurdum. Soğuttum .Sarımsaklı torba yoğurdunu içine katıp karıştırdım. Servis tabağına aldım.
Diğer taraftan havucu soyup rendeledim. Az zeytinyağında soğanla hafif döndürdüm.Soğuyunca içine sarımsaklı torba yoğurdunu koydum.İsterseniz havucu rendeledikten sonra kavurmadan yoğurtla karıştırıp servis yapabilirsiniz.Ben dahada lezzetlendirmek için soğan koydum.O vakitte biraz kavurmak gerek.
İkisi de az olduğu için aynı servis tabağında sunulmalıydılar.Ayrıca da görüntü hoş olmalıydı.turuncu-yeşil uyumu muhteşem oldu.
Karışmamaları içinse araya kesilmiş ince uzun bir salatalığı yerlertirdim.
Çok şık durdu.

13 yorum:

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

iki yararlı sebze birde araya sarımsaklı yoğurdu koyarsak nefisss...
Ellerinize sağlık...
Sevgilerimle...

ebrulitatlar dedi ki...

Meze, kekler, hepsi çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler..

HULYA dedi ki...

Yazın çok güzel oluyor böyle lezzetler.Enfes görünüyor.ellerinize sağlık.Sevgiler

Cafe Gusto dedi ki...

Nerimancığım ellerine sağlık çok güzel olmuştur.Sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

nefis olmus ellerine saglik canim

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Sevgili Neriman; benim de yemeklerde bulundurmaktan zevk duyduğum ara sağuklar, masayı hem zengin gösteriyor hem de yapması kolay bol vitaminli
Sevgiyle..

Adsız dedi ki...

Hem kışın hem yazın vazgeçilmezleri benim içinde canım..Senin ellerinden de çok enfis olduğu belli canım arkadaşım..))Afiyetler olsun!!


Sevgilerle..

Tijen dedi ki...

Yaz sebzelerini seviyorum. Ben de bugün bol biberli barbunya pişirdim.

Betül İnce dedi ki...

Neriman'cığım,

Ellerine sağlık. Ispanağa da, hele tarif ettiğin gibi yapılmış havuca da bayıldım, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

nasılda yenilesi lezzetlerdir...

nerimancığım eline sağlık

svglr NuNu

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Bu meze daha iyi oldu, kek tarifleri canımı yakıyor. Limonlu keki yaptım, yemede dur, sonra kiloları durdurmak için çabala. Ama kek tarifleri harika hele limonlu keke bayıldım, güzelde yaparım, harika oldu.
Ellerine sağlık,
Sevgilerle...

nurdan dedi ki...

ellerine sağlık.
hem lezzetli hem sağlıklı bir meze olmuş.sevgiler.

daimamutfak dedi ki...

Kızlar,
Komşularım sizlere hepinize ayrı ayrı ziyaterinizve değerli yorumlarınız için teşekkürler.