HOŞGELDİNİZ






Salı, Nisan 17, 2007

Çilek zamanı

 

Bu hafta pazara gittim.Pazar dolaşmayı çok severim.Tezgahlardaki meyve ve sebzeleri seyretmek bana kayif verir.Pazara girer girmez alışverişe başlamam.Önce pazarı dolaşmam gerekir.Bakarım tezgahlara hangi meyve , sebze çoksa onun mevsimidir.Mevsiminde yenen sebze ve meyvenin lezzeti bir başkadır.Bu haftada Çilek boldu.Marketteki fiyatı oldukça pahalıydı.Pazardaki ucuz olunca dört kilo aldım.Ucuz ama oldukçada taze ve diriydiler.Eve gelir gelmez buzdolabına meyveliklerimin içinde yerleştiler.Yıkamadan koydum.Uzun süre dayanmaları için.Malum çileği hemen tüketmek gerek.Akşama kadar dolapta soğudular.Çıkartarak kendi saklama kabı içinde yıkadım.Yıkamak dediysem çeşme altına tutmayı anlamayın lütfen.Kabın içine su konarak ,su içinde bekletilip süzüldüler.Narin meyvedir çilek, su altına tutulursa zedeleniyorlar.Çilekli bir pasta yapmakta aklımdan geçmiyor değil.Ne yapayım çileği görünce dayanamıyorum.Pudra şekerine batırıp yemesi ne güzel olurdu.Ben sade yemeyi tercih ettim.Malum diyet var.Baharda geldi.Birkaç kilo vermem lazim.Ağzımın tadını tuzunu bozmadan kilo vermek benim için önemli.Şekerli çilekler güzel olur ama kendi tadında,çilek tadı baskın yemek dahada güzeldi.Tabağa koyunca hemen fotoğrafladım.Bloğuma koymak için.Güzelde çekmişim.))Pazardan ayrıca bolca yeşillik te alındı tabi.Aklımda ise kalan tek tad ÇİLEK TADI...Çilek tadında geçen zamanlar diliyorum..
Posted by Picasa

Hiç yorum yok: