HOŞGELDİNİZ






Pazartesi, Nisan 09, 2007

Kalp kek...


Brokoli çorbasından sonra ikinci denemem kek.
Kek etkinligine gecıkmeli bir kekle katılıyorum))


Bunlar muffınlerim.Yeni aldığım kalp şeklindeki silikon muffin kalıbında piştiler. Bu muffin kalıbında dört adet kalpli göz var.
Bir ölçü olarak yaptığım sünger kek hamurunu üç defada değişik şekiller ve ilavelerle pişirdim.(Silikon kalıp,Kağıt muffin kalıplar)
İlkinde sünger kek tarifine sadık kaldım .Dört adet kalp şeklınde keklerim oldu.
İkincısınde sünger kek hamurunun içine eklemeler yaptım.fındık ve tarcın ekledim.
Bu hamurumu kağıtlara (Muffin kağıt kalıplar)dökerek pişirdim 13 adet küçük muffinlerım oldu.
Üçüncü kez pişirmemde, kalan hamurun içine 1 elmayı çok ince ince çinttim.Kuş gözü derler ya adeta o şekilde.Elmaların içine toz seker döktüm ve tarcın ilave ettim.Bu hamuru aynı silikon kalpli kalıbıma dökerek pişirdim.
3 tarıfte harikaydı.Ev mis gibi koktu.O sırada eşim geldi.bana bunlardan paket yap işe götüreyim dedi.Dönüşte cevabı memnun ediciydi.Çok beğendiğini ifade etti.

Bende güzel bir sunum olsun diyerek,bahçemdeki ÇUHA'ların altında resmini çektim.(Altta gmail.resim45 seklinde bir link mevcut oraya girerseniz fotoğrafıma ulaşabilirsiniz.)
Not:
Silikon muffın kalıbımdan cok memnun kaldım ama kağıtlardan memnun değilim.Zira kekin hamurunu içine dökünce eğilip büküldüler.Hamur içinden aktı adeta.Bende içlerine hamuru azar azar koyarak tepsiye dizdim.Kalın kağıttan muffın kalıplarını alacağım.O zaman daha iyi sonuç alacağımı düşünüyorum.Şunuda söylemek istiyorum.İlk kez kullanımda silikon kalıbı yağlamak gerekiyor sanırım.Ben ikinci kez denememde kalıbı cok az sıvı yağ ile yağladım.İlkınde keklerim silikona yapışıp cıkmadılar.Belkıde iyice soğutmam gerekiyordu.
Kekımin taririne gelince:
3 yumurta(Oda sıcaklıĞında)
1.1/2 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı sıvı yağ.
3 su bardağı un.



yumurta ıle sekerı mikserde krema halıne gelınceye kadar 5 dk.cırptım.
ayrı bır kapta unu vanılyayı,kabartma tozunu eleyerek karıştırdım.yumurtalı karısıma sütü yavaş yavaş ilave ettım arkasıdan unu ilave ettim.Bunları hazırlarken fırını 160 dereceye ayarladım.kekı ılık fırına attım.30 dakıkada pıstıler.hiç kapağını açmadım.son 5 dakıka kala acıp kürdan batırarak pişip pişmediğini kontrol ettim.kürdana hamur yapışmaması gerekiyor eger yapışıyor ise pişirmeye devam etmelisiniz.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: