HOŞGELDİNİZ






Salı, Nisan 24, 2007

Dere otlu tavuklu pilav.

 

Pilav denince akla nedense etle yenmesi gelir.Buna uyarak pilavın yanına tavuk yakıştırdım.
Tavuk etkinliği çerçevesinde beğendiğim bir tarifi sizinle paylaşmak istedim.
Sunumu da ayrıca hoş.
Pilavı ölçümüze göre pişiriyoruz.
Benim ölçüm şudur.2 bardak pirinç.3 bardak sıcak su..(Ben burada 3 su bardağı pirinç,4,5 su bardağı sıcak su kullandım.)
4 kaşık tereyağ.tuz.Önce pirinci sıcak suda yarım saat bırakın.daha sonra pirinç süzgecinde pirinçleri süzüp ununu akıtın.Tencereye (ben teflon kullanıyorum) yağı koyup eritiyoruz.Pirinçleri atıp biraz kavıruyoruz.sıcak suyunu koyup tuzunu atıp tencerenin kapağını kapatıyoruz.Altını kısıyoruz.Benim pilav ölçüm tam tutar.Eğer pirinç pişmemişse üzerine biraz sıcaksu gezdirin.Sakın kariştırmayın.Pilav karıştırılırsa mama gibi olur.Üzeri ğöz ğöz olunca pişmiş demektir.Pilavımızı bir köşede demlenirken biz içini yapıyoruz.
İÇ malzemesi:
3 tavuk göğsü ,3 adet kalça.(Ben karişik kullandım.Evdeki malzeme buydu çünki)
Yarım demet dereotu.1 adet kırmızı biber ince doğranmış.Bir adet yeşil biber ince doğranmış.
tuz.2 baş soğan.Karabiber.Biraz kavurmak için sıvıyağ.Pul biber.
Tavukları kuşbaşı doğrayıp, tencereye alıyoruz.sıvı yağını ekleyıp.şöyle bir çeviriyoruz.Yemeklik doğranan soğanlarıda atıyoruz.(isterseniz bu aşamada içersine bir diş sarımsakta çintebilirsiniz). Kırmızı biberi ve yeşil biberi koyuyoruz.tavuğun suyu ile kavruluyorlar.Ben biraz sıcaksu ilave yaparak tavukların iyice pişmesini istedim.Suyunu iyice çekip kavurdum.Böyle olursa daha lezzetli oluyor.Tuzunu karabiberini ilave edip ince doğranmış dereotunu da ilave edip bir iki dakika ocakta tutuyoruz ve ateşi kapatıyoruz.
Efendim.sonrasında pilavı ortası delik kek kalıbına dolduruyoruz.Servis tabağımıza ters çevirip çıkarıyoruz.Orta kısmı boş olduğu için hazırladığımız dereotlu tavuğumuzu buraya döküyoruz.Servisimiz hazırdır.Afiyet olsun.
Posted by Picasa

1 yorum:

Adsız dedi ki...

cok guzel olmus ellerine saglik
sayfaniz cok hos /filizinmutfagi/