HOŞGELDİNİZ






Pazartesi, Mayıs 28, 2007


PANCAR KAVURMASI YAPTIM BENDE!!!
Cuma günü marketten pancar yaprağı almak istedim. Tüm aramama rağmen bulamadım. Pancar var fakat saplarını kesmişler. Ben de birkaç adet pancar aldım. Üzerinde kalan saplarını ve arasında bırakılan yeşil yaprakları ayıkladım 2 avuç yeşilliğim oldu. Pazar günü erkenden herkes uykuda, ben mutfakta pancar kavururken kendimi buldum. NANE-LİMON'un sayfasında okumuştum. Sevgili münevver pancar kavurmasından bahsediyordu.(Şimdi emin olamadım ama,inşallah doğru hatırlıyorumdur). Kışın pancar turşusu yaptığım zaman bunu neden bende denemedimki ? diyerek kendime kızdım.(Kendime çokta haksızlık etmiş olmayayım.Galiba benim turşu kurduğum mevsimde pancarlar da yaprak yoktu,bu mevsim de çıkanlarda bulunduğunu hatırladım ,kendime kızmaktan da bir anda vazgeçtim) Hemen yapılacaktı ama istenen yapraklar bulunamadı. Olsun ben genede olanla idare ettim.
2 adet soğanı çinttim. Tencereye zeytinyağını koyup soğanları ilave ettim kavurmaya başladım. Yıkayıp temizlediğim pancar sapları ile sayılı miktardaki yeşil yaprağı da ilave ettim. Kavurmaya başladım. Biraz sıcak su ilave edip tuzunu ve şekerini de koyup tencerenin kapağını kapattım. Ateşi kıstım. Ara sıra baktım pembe halini merak ederek!! Benim saplar sayılı olduğu için rengi çok pembe olmadı. Anladımki pancar kavurmasına pembe halini sapları veriyor. Sabah ailecek kahvaltımızı yaptık. Herkes işine gitti. Öğlen olduğunda benim yemeğim hazırdı. Pancar kavurmam tabakta yenmeyi bekliyordu. Tadını merak ederek karşısına oturdum. Tadı muhteşemdi!!! bu kadar lezzetli olabileceğini doğrusu düşünmemiştim. Anneciğim ıspanakları temizleyip yemeğini yapar köklerini ve saplarını da hep kavurur. Ben de ondan gördüğüm gibi yapıyorum. Pancarı da ıspanak kavurur gibi kavurdum. Bu güzel tadı birde sarımsaklı yoğurtla deneme fikri aklıma geldi, hemen az miktarda sarımsaklı yoğurt hazırladım. Üzerine döktüm. Afiyetle bu farklı tadı da deneyerek pancarı bitirdim. Bu çok lezzetli yemeğin tadını damağımda hissetmek için başka birşey yemedim. İyiki de denemişim. Teşekkürler Münevverciğim..

4 yorum:

munevver dedi ki...

Neriman, merhaba! Pancarlar pazarda çoğunlukla yaprakları koparılmış olarak satılıyor. Artık demet halinde olanları arayıp buluyorum. Renginin pembe olması, yaprakların az olmasından herhalde.. Yoksa tam pancar rengi oluyor. Çok güzel bir renk. Eline sağlık. Lezzeti güzel olmuştur onun.
Sevgiyle, Nane Limon

daimamutfak dedi ki...

Sevgili münevver sayfana girdiğim an bunu bende denemeliyim demiştim.Gerçekten o cuma pancar yaprağı arayıp durdum.Ben pazara o hafta gidememiştim,gitseydim muhakkak pazarda bulacağımdan eminim.Sayfanda pancarın rengi çok hoş bir pembe idi.Yemeği denemek istememdeki gayede zaten o renği görmek ve tadmaktı.İyikide denemişim artık yapacagım.Her yapışta da kulaklarını çınlatacağım.İsminide münevverin kavurması koyacağım))Ne dersin?..Sevgilerimi yolluyorum

munevver dedi ki...

Nilayı da unutmayalım Neriman. Ben de ondan gördüm çünki.
Sevgiyle, Nane Limon

Adsız dedi ki...

merhaba.bende trakyalıyım))neresinden??