HOŞGELDİNİZ






Salı, Mayıs 01, 2007

Yoğurtlu Semizotu

 

Semizotunun yemeği kendine özgü mayhoş tadıyla her zaman tercihimdir.Kıymalısını ve zeytinyağlısını çok severim.Annem zeytinyağlısına birazda pirinç koyar.Daha lezzetli oluyor.
Anneannemin bahçesinde kendiliğinden çıkan yabani semizotları vardı. Sanki onlar daha bir lezzetli olur.Toplardım çocukluğumda,Anneannem yemeğini yapardı.Körpeçik olmalarından dolayı hemen pişiverirlerdi.Herkes iştahla yerdi.Sizde bilirsiniz benim yaptığım şeklini muhakkak.Ben yıkayıp temizledim.elimle küçük küçük kırdım semizleri.Yoğurdun suyunu iyice süzdüm 1 diş sarımsağı dövdüm.Yoğurda karıştırdım.Semizotunun üzerine döküp kaşikla yaydım.Üzerine biraz zeytinyağ gezdirebilirsiniz.Ben yağ koymadım.Afiyetle yendi.Şimdi ot mevsimi pazarda bol bol var.Hem bahar nedeniyle çokta körpeler.
Alıp salatasıda yapılabilir.Salatanın yapılışıda basit.Yıkayın temizleyin.Elinizle ufak ufak kırın.Ayrı bir kasede zeytinyağı, limon suyu, dövülmüş sarımsak ve tuzu karıştırın yani çırpın.Belki bu karışımın içine biraz hardal konabilir deneyin daha bir farklı tat oluşuyor.Damak zevkinize kalmış.SErvis tabağındaki semizotunun üzerine bu salata sosunu döküp kaşıkla sosun her tarafa yayılmasını sağlayın.Afiyet olsun....
Posted by Picasa

Hiç yorum yok: